سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ
سرخط خبرها

وزنه‌برداری قزاقستان باز هم رسوایی به بار آورد

  • کد خبر: ۱۰۳۸۲۵
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
وزنه‌برداری قزاقستان باز هم رسوایی به بار آورد
با اعلام فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان، تست دوپینگ ۶ ورزشکار مثبت شد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، تست دوپینگ ۶ وزنه‌بردار از قزاقستان از جمله ایگور سون دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲ مدال‌آور جهانی مثبت شده است. هر دو قهرمان جهان نوجوانانی هستند که سال گذشته با اختلاف زیادی عناوین جهانی جوانان و نوجوانان را به دست آوردند. همچنین دارنده مدال نقره جهان نیز در بین ۶ ورزشکار دوپینگی است و همه این وزنه‌برداران اهل آلماتی هستند.


تست این ورزشکاران خارج از مسابقه و در دوره زمانی ۹ فوریه تا ۲ مارس به مدت ۳ هفته توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قزاقستان اخذ شده است. رسیدگی به تخلفات این ورزشکاران از سوی ستاد ملی انجام خواهد شد نه آژانس بین‌المللی تست.


نمونه‌های اخذ شده نشان از تلاش فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان است اما نمونه‌های مثبت شده باعث شرمساری شده چرا که این کشور در دوپینگ سابقه بسیار بدی دارد.


دو هفته پیش نجات رحیم اف پس از ثبت رکورد جهانی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و کسب عنوان قهرمانی، مدال طلای وزن ۷۷ کیلوگرم خود را از دست داد و ۸ سال محروم شد. قزاقستان به دلیل نمونه‌های مثبتی که از المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن داشت، ۶ طلای خود را از دست داد به همین دلیل این کشور در بازی‌های المپیک توکیو ۲ سهمیه داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->